Home » boom » היתרונות והחסרונות של עץ תפוז בגינה

היתרונות והחסרונות של עץ תפוז בגינה

הגינה שלנו יכולה בלא מעט מהפעמים לצבור כמויות גדולות של מוצרים ורהיטים שונים, שככל הנראה אנחנו לא ממש צריכים אותם. ובכדי להצליח ולשמור על הגינה כמקום ירוק ובעל חיוניות לא רק לגינה אלא גם לנו, מומלץ לנטוע איזה שהוא פרי הדר שיוכל להעניק לנו לא רק גוון ירוק ורענן אל הגינה אלא גם פרי כמו עץ תפוז בגינה. ובגידול עצי הדר ובייחוד גידול של עץ תפוז בגינה, ישנם לא מעט יתרונות וחסרונות שחשוב מאוד שנכיר לפני שנתחיל בגידול. לכן לפני גידול שכזה או עם הגידול, מומלץ להכיר חסרונות אלו וגם יתרונות, בכדי להפיק את המיטב מגידול עץ התפוז. אז רגע לפני רכישת עץ תפוז להזמנה הנה מאמר בנושא

חסרונות הגידול של עץ התפוז

לפני שנגיע אל היתרונות הרבים שעץ התפוז יכול להבשיל עבורנו, מומלץ שנתעקב ראשית על החסרונות או אם אפשר לומר העסוקה שהעץ יכול לייצר לנו. ראשית ישנם את הסוגים הרבים של המזיקים השמים עיניהם על פירות העץ ועל העלים או לעיתים דרך השקייה מרובה. מבין אלו ניתן למנות את כינמות מגן המגיעות בצבעים שונים כמו שחור, סגול ופוגעות בפרי ובגבעולים. אל משפחת הכינמות אפשר להוסיף את כינמות העלה, אך לצד זאת גם את אקריות הנחשבים לזן של עכבישים. ולעיתים עקב השקיה מרובה או מחסור שלה,  הפירות גם עלולים להתבקע. וכמובן שלצד כל אלו מומלץ לשמור על גיזום מתאים ובזמן, גם בכדי לעודד את הפירות להניב וגם לשפר את המראה.

היתרונות בעץ תפוז בגינה

את יתרונות התפוז חשוב ראשית למנות דרך הערכים התזונתיים שנוכל להפיק ממנו, ובהם וויטמיןC הנחשב למועיל ויעיל עבור מגוון מערכות הגוף שלנו ולחיזוק המערכת החיסונית. ולשם כך נוכל בגידול עץ תפוזים נוכל לקבל מיץ תפוזים טרי מידי יום, שמהתפוזים המעולים נוכל הכין גם ריבות נהדרות, עוגות שיש ועוד מגוון טעמים ותבשילים שונים. ולצד יתרונות הטעמים נוכל לגדל מגוון של סוגי תפוז, החל מתפוזים מתוקים, תפוזי ולנסיה, תפוזי דם או אפילו תפוז טבורי מתקתק וגדול. את כל אלו נוכל לגדל בקלות ולהנות מתפוזים נפלאים וטעימים.