Home » bam » השפעת הקורונה בזוגיות

השפעת הקורונה בזוגיות

וירוס הקורונה הציב בפנינו הרבה אתגרים, חלקם נוגעים לעולם של מערכות יחסים. בין אם מדובר ברווקים שנמצאים בשלב החיפוש אחר בן או בת הזוג ונאלצו לשנות את אורך חייהם בעקבות ההגבלות, ובין אם מדובר בזוגות קבועים (נשואים או לא נשואים, עם ילדים או בלי) שנאלצו להתמודד עם זמן רב ביחד בהסגר כשהם 'תקועים' זה עם זו במרחב מוגבל, בו תחושות של תסכול וחוסר תקווה עלולות להתעצם. כך או כך, אין ספק שההרגלים שלנו מבחינת מערכות היחסים וההתנהגות הזוגית שלנו כבני אדם נדרשו להשתנות. 

מחקרים מצאו שלאינטימיות ומיניות בתוך זוגיות יש השפעה מאוד טבעית על הבריאות שלנו. שילוב של חוסר הוודאות לגבי הנגיף יחד עם הלחץ והחרדה שאנשים מרגישים עלול לפגוע בזה, אבל גם כשזה קורה צריך לזכור שיחסי מין הם קודם כל יחסים. על הרובד הזה חשוב לעבוד. כדי לשמר את האינטימיות בתקופה הזו חשוב קודם כל להבין את העובדה שכל אחד מגיב באופן שונה ללחץ, חוסר וודאות, פאניקה או רוגע. חלקנו לא מתרגשים מהמצב ונמצאים בהכחשה או בחוסר חשש להידבק, וחלקנו ממש חרדים ונוהגים בריחוק וניכור. הפערים הללו לפעמים מתנגשים גם בתוך מערכת זוגית, אבל בזוגיות טובה החזק או היציב יותר יבוא לקראת החוליה החלשה ויתמוך בה. 

ישנה חשיבות רבה לשמירה על זמן אישי גם במרחב המשותף. חשוב שלכל אחד יהיה את המקום האישי בו הוא יכול לעסוק בענייניו ותחביביו כמו מוזיקה, ספורט, בישול ועוד. כל אלו גורמים לנו "לטעון" את הבטריות לקראת הזמן המשותף והזוגי שגם אותו חשוב לקבוע ולשריין. מומלץ לא להיות עסוקים כל הזמן בהישרדות  אלא גם בזמן איכות משותף בו יושבים ביחד ומחפשים חוויה מהנה ומשותפת כמו צפייה בסרט, משחק אהוב, קצת מגע וקרבה. כדי שנוכל להגיע למצב הזה, בו אנחנו מגיעים לבן הזוג בסבלנות ובלי רגשות קשים, אנחנו צריכים גם לזכור לדאוג לעצמנו. המציאות מוכיחה שזוגות שמצאו לעצמם זמן ביחד והתייחסו בצורה רגישה ואכפתית זה לזו הצליחו לחזק את הזוגיות. אולי המיניות הייתה במרבית הזמן מתחת לרדאר,  אבל שמירה על קרבה ואינטימיות רגשית, עם הזמן יכולה להחזיר גם את האינטימיות והקרבה הגופנית.