Home » boom » כל מה שרצית לדעת על קמטים

כל מה שרצית לדעת על קמטים

קמטים הם קיפולים, שקעים או בליטות בעור והם מופיעים באופן טבעי עם ההזדקנות. הקמטים הראשונים נוטים להופיע על פניהם של אנשים באזורים שבהם העור מתקפל בצורה טבעית כתוצאה מהבעות פנים. הסיבה לכך היא אובדן האלסטיות של העור והעובדה שהוא הופך לדק יותר עם הזמן. קמטים גם נוטים להופיע במקומות אחרים בגוף פרט לפנים כגון צוואר, זרועות וגב כף היד, כתוצאה מחשיפה מוגזמת לשמש. מדובר בתופעה טבעית המתלווה לתהליך ההזדקנות. עם זאת אנשים רבים אינם אוהבים את הנראות שלהם עם קמטים וזה המנוע העיקרי מאחורי השוק העצום של טיפולי האנטי אייג'ינג בעולם המערבי.

קמטים

הפגיעה באלסטיות של העור, העובדה שהוא נעשה דק יותר ולעיתים גם יבש יותר גורמת לו לפגיעה ביכולת ההתמודדות שלו עם הנזקים הסביבתיים. לא מדובר בקמטים הנוצרים כתוצאה מהבעות פנים אשר יכולים להופיע גם בגיל צעיר יחסית ורק להתרחב ולהעמיק עם השנים אלא בקמטים שלרוב נעלמים בגיל צעיר כתוצאה מהתאוששות העור המיידית אשר נפגעת בהזדקנות. מבנה שונה של העור, גנים שונים וגם שימוש שונה בעור גורמים לביטוי שונה של קמטים אצל אנשים שונים. לדוגמא ידוע מהמחקר כי אסייאתים כמו גם שחורים הם בעלי עור עבה יותר ולכן פחות נוטה לקמטים. כמובן שישנם גם גורמים סביבתיים או נסיבות חיים כגון חשיפה מוגזמת לשמש, עישון, התייבשות, תרופות מסוימות, עבודה בסביבה מזוהמת ועוד.

כאמור אחד הגורמים המרכזיים לקמטים הוא כמות החשיפה לשמש. הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי קרני היו וי מפרקות את הקלוגן והסיבים האלסטיים בעור. סיבים אלו בונים את הרקמה התומכת בעור. כאשר הם מתפרקים, התמיכה לעור נחלשת והעור הופך לגמיש פחות, מדולדל יותר ואז מופיעים הקמטים. עור כהה יותר מכיל יותר מלנין המגן באופן חלקי מהשפעת קרני היו וי. זו הסיבה כי אנשים עם עור לבן העובדים בשמש הם בסיכון גבוה יותר לסבול מקמטים בגיל צעיר יותר. לכן מומלץ מאוד לאנשים כאלו לעשות שימוש בכובעים ובבגדים עם שרוולים ארוכים אשר יכולים לסייע בהגנה מהשמש ולמנוע את הופעת הקמטים. גם עישון הפוגע בהזרמת הדם לעור עלול לתרום להופעת הקמטים. וכן גם אלכוהול או קפה התורמים להתייבשות העור. לקריאה נוספת – https://www.dr-erik.co.il/