Home » boom » אפשרויות של קופות גמל להשקעה?

אפשרויות של קופות גמל להשקעה?

עולם ההשקעות הוא עולם רחב ומגוון, יש בו לא מעט אפיקי השקעות שונים אשר יכולים לעזור לכם להניב לא מעט פירות מהכסף שאותו אתם חוסכים. אפיקים אלו יכולים להיות בצורת מניות להשקעה, נכסי נדל"ן בארץ ובחול וכמובן השקעה בקופות גמל. השקעות אלו נחשבות להשקעות יחסית קצרות ברוב המקרים, הן ניתנות למשיכה בכמעט כל זמן נתון וגם יחסי המיסוי עליהן שונים מרווחי השקעות אחרים. אבל לפני שתניחו את כל הכסף שלכם על קופת גמל אחת, חשוב שתדעו מה הן האפשרויות של קופות גמל להשקעה כיום.

איך משקיעים ואיך זה עובד?

החוק אומר כי כל אזרח במדינת ישראל יכול לפתוח תיק השקעות בקופות גמל, הסכום המצטבר שאותו תוכלו להפקיד במשך שנה קלנדרית עומד כיום על כ70 אלף שקלים. יחד עם זאת אם תבחרו לשנות את מסלול ההשקעה שלכם, תוכלו לעשות זאת ללא תשלומי מס שונים וגם תוכלו להגדיל את הרווחים. במידה ולא נגעתם בקופת הגמל שלכם ואתם קרובים לגיל פרישה, תוכלו גם כן להימנע ממס על הרווחים ולהנות מקופת גמל שלכם במתכונת של קצבה חודשית! קופות הגמל נהנות מעוד יתרונות כמו דמי ניהול נמוכים על פי תקנות משרד האוצר וגם דמי צבירה נמוכים בקרן, ובמידה ובחרתם למשוך את ההשקעה שלכם, תוכלו לעשות זאת בכל זמן שתרצו.

מסלולים כללים

ישנם כמה סוגים שונים של השקעות בקופות גמל, האחת מהם שהיא נחשבת למוסרתיות יותר היא קופת גמל כללית. קופה זו שעל פי ממוצע אמורה להסחר בין 5 אחוזים לעד 25 להשקעה במניות, נחשבת ברוב המקרים גם להשקעה עם יחסי תשואה "נמוכים" כאשר הממוצע בין 2 אחוזים לעד 4 וחצי אחוזים. קופות אלו שייכות ללא מעט מחברות הביטוח הישראליות ותוכלו למצוא קופה כזו דרך רוב חברות הביטוח השונות.

מסלולי מט"ח ומדינה

מדינת ישראל מאפשרת מיסוי "לייט" לקופות הגמל וגם מייצרת אופצית השקעה עבור האזרחים שלה, כך למשל תוכלו להשקיע בקופות גמל מטעם המדינה כאשר תוכלו לדעת במדויק מה היא אחוז הריבית שתקבלו במהלך כל השנה ומה תהיה התשואה. קופות אלו נחשבות לבטוחות יותר ועדיפות להשקעות קצרות וביחס כמובן לאחוזי התשואה הלא גבוהים. בנוסף תוכלו גם כן להשקיע בשקל הישראלי, גם בצורות של השקעה לטווח הקצר וגם בתשואות לטווח הרחוק. המסלולים הקצרים של האג"ח נעים באחוזי תשואה של בין 0.15 לעד 5.07, כמובן תלוי במסלולים ובתי ההשקעה.