Home » bam » למה חשובה איתנות פיננסית?

למה חשובה איתנות פיננסית?

תקופת הקורונה תופסת לא מעט אנשים במצב פיננסי לא משובח בלשון המעטה, אבל חלק לא קטן מה דווקא מצליח על ידי התנהלות כלכלית נכונה ועקבית, לשמור על החוסן הכלכלי גם בתקופה מאתגרת כמו זו. דבר זה אינו דבר של מה בכך ועל איתנות פיננסית נכתבו אלפי ספרים והרצאות, אך הפעם נרצה לנסות ולהמחיש את החשיבות של איתנות פיננסית, מה הם הדברים החיובים שבה ועד כמה היא יכולה להועיל לנו בהמשך ובכלל.

הבנק של לונדון
הבנק של לונדון

מחשבה לעתיד, ארבעה צעדים קדימה

לא כל משקי הבית נתונים במצב של סדר פיננסי נכון המכוון גם לחסכון, לכן לפני שתתחילו לחשוב על יצירת חיסכון לילדים או לביטחון הכלכלי, עשו סדר בין ההוצאות וההכנסות שלכם. דבר ראשון בצעו רשימה של מקורות ההכנסה שלכם, הגיעו לסכום נטו ואז עשו את אותו הדבר עם ההוצאות. זה הוא הצעד הקשה ביותר כי הוצאות זה דבר מפוזר, בשונה מההכנסה שמגיעה לרוב בתלוש אחד או שתיים, ההוצאות מתפזרות על שלל קבלות חשבוניות ומכתבים. לאחר שתעשו את זה כל תוכלו לקבל פרופורציה ולהבין היכן הדבר שבהם אפשר לקצץ ומאיזה שלב תוכלו להתחיל לחסוך.

ילדים זה שמחה וגם השקעה

מחקרים שונים מראים כי עלות גידול ילד במדינת ישראל יכולה להגיע עד גיל שמונה עד מיליון שקלים, הדבר הזה לרוב לא כולל את התשלומים ללימודים גובהים או עזרה בזמן הצבא ובשכר דירה. לכן כשאתם חושבים על איתנות פיננסית זכרו כי גם בזמן הפנסיה או אחריה, הצאצים שלכם ככל הנראה יזדקקו לעזרתכם או הילדים שלהם. כך שהמחשבה שתוכלו לקנות רכב לנכדה שלכם או לעזור בחתונה של הבן שלכם, מתחילה עוד כשהם ילדים.

השקעות קטנות, מתנות גדולות רבות דובר על עולם ההשקעות והאפיקים שנעלמו עם בועת הנדלן, אך הדבר לרוב מטעה ואולי נכון רק בחלקו. ישנם היום שווקים רבים בין נדלן למטבעות או מניות שנפתחו בפני הקהל הישראלי ומייצרים אלטרנטיבה איתנה. כך שאם אתם מדמיינים איתנות פיננסית זכרו כי ישנם גם אפיקי השקעה שיוכלו לעזור לכם להשיג את המטרה, קחו למשל את שוק הנדלן שנפתח בכל אירופה שהכניסה אליו היא נמוכה מהרבה ערים מרכזיות בישראל. יש לכם אינספור דוגמאות שבעזרת חיסכון נכון והשקעה מדויקת, תוכלו להשיג איתנות פיננסית