Home » boom » מהי בדיקת bdi?

מהי בדיקת bdi?

בשנת 2019 נכנס לתוקפו חוק "דירוג אשראי", חוק זה בעצם מאפשר לבנק ישראל ולמוסדות פיננסים מוכרים ומאושרים בחוק, לבצע הערכה להתנהלות הפיננסית שלנו אל מול הבנקים ונותני הקרדיט השונים. חוק זה שבעבר נשען רק על נתונים שליליים על מנת שהבנקים לא יפלו שולל לאנשים בעלי חשבונות חסומים. כיום אמור לייצר איזה שהיא תחרות בין נותני השירות של הבנקים, על ידי בדיקת bdi אשר תוכל לספק תמונת מצב גם חיובית וגם שלילית של בעל החשבון ולייצר תמונת מצב פיננסית שלו. אבל בשביל שלא תתבלבלו עם החוק החדש ובדיקת הbdi, במאמר הבא ננסה לעשות לכם סדר איך הבדיקה עובדת ומה היא בכלל בודקת?

פרמטרים בבדיקות bdi

בדיקת bdi הופכת בשנים האחרונות לכרטיס ביקור גם של אנשים פרטיים וגם של חברות, על ידי בדיקה זו יכולים הבנקים ונותני הלוואות, לאמוד את היכולות העמידה הפיננסית של בעל העסק או האדם הפרטי. את הבדיקה אגב תוכלו לבצע בקלות דרך חברת bdi   ועוד חברות מורשות, אשר יכולות "לקנות" את המידע מבנק ישראל ולבצע חישוב של אותם פרמטרים שהדוח נשען עליהם.

פרמטר ראשון-מוסדות ממשלתיים

הפרמטר הראשוני עליו נשען הדוח הוא על חובות והסדרי תשלומים שלכם אל מול חברות ממשלתיות וגופים ממשלתיים כמו חברת חשמל, כונסי נכסים, צווים שהוצאו על ידי בתי משפט ובנק ישראל.

פרמטר שני- התנהלות פיננסית

התנהלות שלנו אל מול גופים פיננסים כמו חברות אשראי, מסגרות אשראי וניהול העוש, אלו אחראים גם כן על חישוב הב bdi שלנו. יחד עם זאת במידה והייתה לנו התקשרות אל מול חברות מסחריות וישנם פערי תשלום או עיכובים כאלו ואחרים, הדוח יכיל גם את אלו.

החשיבות של בדיקת bdi 

בדיקת bdi אמורה לתת לגוף הפיננסי שממנו אנחנו מבקשים שירות, כמו בנקים חברות אשראי וגם לבקשתכם, את תמונת המצב הפיננסית שלכם. היא תכלול לא רק את ההתנהלות שלכם אל מול אותם גופים שהזכרנו, אלא גם את היכולת שלכם להחזיר הלוואות, לעמוד בפירעונות של הלוואה ואפילו להבין את הפערים שנוצרו בין התשלומים להכנסה. אבל היא לא רק אמורה לעזור לנו, היא אמורה לתת לאותם גופים פיננסים לקבל דירוג להתנהלות שלנו וככל שהוא יעלה כך גם התנאים יהיו נוחים יותר להלוואות ומסגרות אשראי שונות.